Sådan får du succes med lokal SEO

Sådan får du succes med lokal SEO

Lige i dette øjeblik – højst sandsynligt imens du læser disse ord – er der personer, der søger efter serviceydelser og produkter i dit lokalområde. Derfor er det meget vigtigt, at netop din virksomhed kommer frem i søgeresultatet på Google, når personer søger efter dine produkter eller tjenesteydelser i nærområdet. Tiltag, der gør, at ens virksomhed eller produkter kommer frem i de lokale søgninger, kaldes for lokal SEO. 

Men kommer din virksomhed ikke frem på de lokale søgninger på Googles søgeresultater, så er det desværre kritisabelt. Er det tilfældet for din virksomhed, så vil jeg anbefale dig at tage kontakt til et SEO bureau, som er eksperter inden for lokal SEO. Det er både relevant for virksomheder, der er lokalt baseret med én enkelt forretning, såvel som det er aktuelt for større virksomheder med flere lokale forretninger.  

Det her vil et SEO bureau arbejde med inden for lokal SEO 

Når et SEO bureau skal i gang med at implementere lokale SEO-tiltag for din virksomhed, så er det bl.a. vigtigt, at din virksomhed bliver registreret på De Gule Sider, Krak og andre lignende sider. Derudover skal din virksomhed tilmeldes Google My Business. Inde i Google My Business er det vigtigt, at alle virksomhedsoplysninger fremgår korrekt, så brugerne kan se, hvor din virksomhed ligger, hvornår din virksomheds har åbent – hvis det er en fysisk butik – samt en kort beskrivelse af, hvad din virksomhed sælger. Derudover er det selvfølgelig meget vigtigt, at telefonnummeret fremgår, så de besøgende hurtigt kan tage kontakt til din virksomhed.

Det er meget vigtigt, at din virksomhedsprofil imødekommer det, som der søges efter. Det skal altså være relevant, så Google har nemmere ved at forstå, hvad din virksomhed helt konkret beskæftiger sig med. På den måde kan din virksomhed også nemmere blive koblet sammen med relevante søgninger.

Til din virksomhedsprofil er det også vigtigt at tilføje billeder eller video. Du kan f.eks. tilføje billeder af din forretnings facade, dine tjenesteydelser eller dine produkter. Det er selvfølgelig vigtigt, at billeder og video overholder Googles retningslinjer – ligesom billederne skal have den rette format. Det vil sige: Enten PNG- eller JPG-format. 

Back to top